RETURVILLKOR
Reavaror! På reavaror gäller öppet köp / ångerrätt i 14 dagar (Lämna tillbaka varan och få pengarna tillbaka) På Assist.se gäller 14 dagars öppet köp om du köpt en reavara. Meddela kundtjänst senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Villkor: 1. Varan är helt obegagnad och felfri. 2. Komplett originalförpackning återlämnas i sin helhet och helt oskadad. 3. Faktura/kvitto finns och kan uppvisas. 4. Kunden kan testa produkten, men inte använda den som sin egen om kunden vill ångra köpet. OBS! Gäller ej för specialtillverkade varor t.ex. en kapad klubba eller en tryckt tröja. Kunden betalar returfrakten.
Öppet köp / Ångerrätt 30 dagar (Lämna tillbaka varan och få pengarna tillbaka) På Assist gäller 30 dagars öppet köp. Meddela kundtjänst senast 30 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Villkor: 1. Varan är helt obegagnad och felfri. 2. Komplett originalförpackning återlämnas i sin helhet och helt oskadad. 3. Faktura/kvitto finns och kan uppvisas. 4. Kunden kan testa produkten, men inte använda den som sin egen om kunden vill ångra köpet. OBS! Gäller ej för reavaror, specialtillverkade varor t.ex. en kapad klubba eller en tryckt tröja.
Kunden betalar returfrakten.
Bytesrätt 60 dagar (Lämna tillbaka varan och få en annan vara till värdet du handlade för i stället) På Assist gäller 60 dagars bytesrätt. Villkor: 1. Varan är helt obegagnad och felfri. 2. Komplett originalförpackning återlämnas i sin helhet och helt oskadad. 3. Faktura/kvitto finns och kan uppvisas. 4. Kunden kan testa produkten, men inte använda den som sin egen om kunden vill ångra köpet. OBS! Gäller ej för reavaror, specialtillverkade varor t.ex. en kapad klubba eller en tryckt tröja.
Kunden betalar returfrakten, medan Assist betalar transporten tillbaka till kund.
Reklamationer Om du skulle få en vara som är defekt eller felaktig ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.
Assist står för alla fraktkostnader.
Assist Sport & Profil i Sthlm AB
Org nr: 556608-0239